AB ve Arnavutluk Arasında İş Birliği Yükseliyor AB ve Arnavutluk arasındaki ilişkiler, Brüksel’de gerçekleştirilen 3. Katılım Konferansı ile güçlü bir ivme kazandı. Konferansta, Arnavutluk ile “dış ilişkiler, dış politika, güvenlik ve savunmaya” ilişkin fasıl kümesinin açılması kararlaştırıldı. AB Dönem Başkanı ve Arnavutluk Başbakanı Ortak Basın Toplantısı Düzenledi AB Dönem Başkanı Macaristan’ın Dışişleri ve Ticaret Bakanı…
AB ve Arnavutluk arasındaki ilişkiler, Brüksel’de gerçekleştirilen 3. Katılım Konferansı ile güçlü bir ivme kazandı. Konferansta, Arnavutluk ile “dış ilişkiler, dış politika, güvenlik ve savunmaya” ilişkin fasıl kümesinin açılması kararlaştırıldı.
AB Dönem Başkanı Macaristan’ın Dışişleri ve Ticaret Bakanı Peter Szijjarto, AB Komisyonu Komşuluk ve Genişlemeden Sorumlu Üyesi Marta Kos ve Arnavutluk Başbakanı Edi Rama, konferansın ardından bir araya gelerek ortak bir basın toplantısı düzenledi. Szijjarto, Arnavutluk’un kaydettiği ilerlemeyi takdir ettiklerini vurgulayarak, Macaristan başkanlığı döneminde AB’nin genişleme politikasını hızlandırdıklarını belirtti.
Arnavutluk, AB üyeliği için resmi başvurusunu 2009 yılında yapmıştı. Ülkenin AB’ye katılım müzakereleri ise Temmuz 2022’de resmen başladı. Bu süreçte AB, Arnavutluk’a temel haklar ve yargıya ilişkin “Temel Değerler” isimli ilk fasıl kümesini açarak iş birliğinin önemine vurgu yaptı.
Başbakan Rama, Avrupa’nın değerlerine vurgu yaparak, Batı Balkanlar’da istikrar, barış ve kalkınmanın önemine dikkat çekti. Aynı zamanda, müzakerelerin 2027’de tamamlanması hedefine odaklandıklarını ifade etti. AB yetkilileri de Arnavutluk’un ilerlemesini memnuniyetle karşıladıklarını belirterek, bölgedeki istikrarın sağlanmasına yönelik kararlılıklarını vurguladılar.
Bu konferans, AB ve Arnavutluk arasındaki iş birliğinin daha da güçlenmesi adına önemli bir adım olarak değerlendirildi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]